dimecres, 17 d’octubre del 2007

Els europarlamentaris demanen que els trastorns en l’aprenentatge es reconeguin com a discapacitat per evitar la discriminació

Diputats del Parlament Europeu demanen en una declaració a la Comissió i al Consell que afavoreixin el reconeixement de trastorns durant l’aprenentatge en infants com a discapacitat. Aquests trastorns són sobretot la dislèxia, la disfàgia, la displàsia o el dèficit d’atenció. Es calcula que a la Unió Europea un de cada deu infants pateix alguna d’aquestes disfuncions.

L’objectiu de fons és evitar la discriminació de nens amb aquest tipus de problemes. Per fer-ho, en la declaració es proposa la creació d’una xarxa entre les disciplines que tracten aquests trastorns. També demana l’establiment d’una Carta dels infants amb disfuncions. Tot plegat, per detectar tan aviat com sigui possible les afeccions i tractar-les amb la màxima rapidesa.

La declaració ha estat impulsada per eurodiputats de tots els grups a l’eurocambra, i ja compta amb el suport de més de la meitat de representants. L’aprovació formal serà d’aquí un mes.


+ info a la web de MolaTV i a la web del Parlament Europeu