dimecres, 30 de maig del 2007

La UE dóna el vist-i-plau al «lifting» o «product placement»

La publicitat és protagonista en les noves regles de la Televisió sense Fronteres, després que els estats de la Unió Europea l’hagin adaptat als temps moderns. És a dir, tenint no només en compte la petita pantalla, sinó també la televisió per Internet i el vídeo a la carta.

Destaquem-ne alguns fragments: S’ha aprovat la pràctica del “product placement”, que consisteix en inserir productes dins una sèrie o pel·lícula, amb la marca ben visible. També manté el límit de 12 minuts de publicitat com a màxim per cada hora d’emissió, malgrat que en el cas de pel·lícules, sèries i informatius es redueix de 45 a 30 minuts l’espai entre un bloc publicitari i un altre. En el cas de la publicitat infantil és on la normativa serà més estricta.

Està previst que la directiva s’apliqui a partir de 2009. Pel final d’aquesta notícia una última dada: Com a mínim el 10% del temps d’emissió haurà de ser d’obres europees.


+ info a la web de MolaTV i a la Comissió Europea