dimecres, 7 de febrer del 2007

La indústria automobilística considera que limitar les emissions dels cotxes provocarà atur i deslocalització

La indústria automobilística s'ha pronunciat davant l'anunci de la Comissió Europea de limitar les emissions de diòxid de carboni a l'atmosfera fins a 120 grams per quilòmetre recorregut. Considera que limitar les emissions dels cotxes crearà atur i deslocalització.
Carregar principalment sobre la indústria de l'automòbil la reducció d'emissions de diòxid de carboni significa escollir la estratègia més cara i menys eficaç per a la societat. Així s'expressa en un comunicat l'Associació de Constructors Europeus d'Automòbils davant la proposta de la Comissió Europea de reduir a 120 grams les emissions de diòxid de carboni.
Els fabricants qualifiquen d'arbitrari l'objectiu de retallar els grams d'emissió perquè no es basa en una avaluació d'impacte que tingui en compte els costos i els beneficis ni del medi ambient ni de la economia i el treball a la Unió Europea.
Segons l'Associació, seria molt més eficaç adoptar un enfoc integrat que combini esforços de la indústria de l'automòbil, la del carburant I la dels consumidors. Tanmateix, segons el principals fabricants europeus, s'hauria d'incentivar, fiscalment, la demanda de cotxes més eficients.
La indústria europea reitera el seu compromís per a reduir el diòxid de carboni dels cotxes I assegura que des de 1995 ja les han retallat un 13%.
L'Associació de Conductors Europeus d'automòbils representa als 13 principals fabricants europeus. D'acord amb les seves dades, la indústria automobilística dona feina a 2 milions d'europeus i crea 10 milions més de llocs de treball a empreses relacionades.
Europa és el major productor de cotxes del món,, hem de tenir en compte que dels 46 milions de vehicles produïts mundialment, el 38% es fabriquen a la Unió Europea.

+ info a la web de mola tv i a la web de la Comissió Europea