dimarts, 17 d’abril del 2007

La UE combat les tàctiques dilatòries de les companyies aèries

Imagineu-vos aquesta situació: Heu d’agafar un avió, però a l’últim moment la companyia anuncia que el vol s’ha cancel·lat i us quedeu tirats a l’aeroport. Us sembla com a mínim injust? Perquè si mai us passa això heu de saber que estan vulnerant els vostres drets. Per què? Doncs perquè tots els passatgers, en cas de cancel·lació, un gran retard o denegació d’embarcament han de rebre allotjament, menjar, beguda i mitjans de comunicació. El problema és que rarament les companyies ho ofereixen.

Per aquest motiu la Unió Europea estudia introduir noves normes si en sis mesos les companyies no corregeixen aquest fenomen. A més a més, un informe de principis de mes revela un altre fet: Sovint les companyies eviten el pagament d’indemnitzacions per la vaguetat de definicions de la normativa vigent. Per exemple, és possible que una companyia aèria anunciï que un vol s’ha cancel·lat quan en realitat pateix un retard, perquè en el primer cas no està obligada a indemnitzar als passatgers, i en el segon sí. Tingueu present si mai us trobeu en aquesta situació.


+ info a la web de Mola TV i a la web de la Comissió Europea