divendres, 9 de març del 2007

El PE posa rumb a la seguretat marítima

La història dels mars europeus compta per desgràcia amb diverses catàstrofes. El dramàtic succés del Herald of Free Enterprise fa vint anys, on gairebé 200 persones van perdre la vida, o els desastres més recents del Prestige i de l’Erika, constaten la importància del mar en la Unió Europea i la necessitat de disposar de mesures adients de seguretat.

En el marc d’aquesta filosofia, la comissió de transports del Parlament Europeu ha aprovat set informes per augmentar els dispositius de control i prevenció en matèria marítima. Per exemple, un dels documents proposa enfortir els criteris d’inspecció, així com la creació d’una base de dades que reflecteixi el perfil de risc de cada vaixell. En cas de no complir els requisits mínims de seguretat, l’embarcació quedaria bloquejada i se li negaria l’entrada als ports europeus.

El context dels informes s’entén pel volum d’intercanvis comercials que realitzen els més de 600 ports internacionals en costes europees, que és d’un 35% entre els estats membres de la Unió Europea i d’un 90% en el cas del comerç exterior. A tot això cal afegir que cada cop és més gran el nombre de petroliers que naveguen pels mars Bàltic i Mediterrani.


+ info a la web de Mola TV i a la web del Parlament Europeu