dijous, 8 de març del 2007

La UE aposta per incrementar l’ús dels biodièsels

El biodièsel és un combustible renovable produït amb olis vegetals com l'oli de gira-sol i l'oli soja, i també mitjançant olis fregits o greix animal. En el sector de transport, es pot utilitzar de manera eficaç en barrejar-se amb el gasoil tradicional. Les proves realitzades per companyies fabricants de motors de la Unió Europea, amb barreges d'entre el 5 al 10%, o del 25 al 30% i del 100%, han demostrat que poden funcionar per diferents usos. A més a més, el biodièsel pot utilitzar-se com a font de calefacció.

Entre els seus avantatges, el biodièsel ha demostrat beneficis significatius en l'entorn: Descens de la calor global, reducció d'emissions, més independència energètica i un impacte positiu en l'agricultura. En la lluita contra el canvi climàtic, els estudis revelen que l'ús d'1Kg de biodièsel comporta la reducció d'uns 3Kg de CO2. A més a més, millora la lubricació i augmenta la biodegrabilitat, i la reducció de la pol·lució repercuteix en la salut humana.

Amb aquesta llista de beneficis, l'increment de l'ús del biodièsel a Europa representa un pas important per la Unió Europea, sobretot per complir els objectius de reducció de gasos del Protocol de Kyoto. El Pla de la Política d’Energia de la Comissió Europea per combatre el canvi climàtic inclou com a objectiu l’ús d’un 20% de biocombustibles en el consum de carburants a la Unió Europea per l’any 2020.

En casos específics, olis vegetals usats es poden reciclar per a la producció de biodièsel. Això pot reduir l'efecte dels olis abocats al medi ambient i obrir un camí competitiu per convertir un residu en energia de transport.

El biodièsel ja ha demostrat bons resultats en algunes poblacions europees. A la localitat austríaca de Graz, aquest carburant impulsa 135 autobusos de la xarxa de transport públic, una acció que ha contribuït a millorar la qualitat de l’aire de la ciutat.


+ info a la web de Mola TV i a la web de la Comissió Europea

1 comentari:

Anònim ha dit...

l'objectiu no pot ser que l'ús del biodièsel sigui d'un 20% del total, només!, per l'any 2020. El repte ha de ser més gran i aplicar-s'hi a fons. El canvi climàtic és imparable, sinó!