divendres, 2 de març del 2007

Els automòbils europeus incorporaran un sistema que alerta els serveis d’urgència en cas d’accident

A finals d’aquesta dècada tots els vehicles que es fabriquin a Europa incorporaran una tecnologia anomenada “eCall”. Es tracta d’un sistema que en cas d’accident avisa als serveis d’emergència més pròxims mitjançant el número de telèfon 112, el número d’emergència únic europeu. Al mateix temps, “eCall” envia les dades del lloc exacte del sinistre.

La paraula “eCall” deriva de la forma anglesa “emergency call”, que significa trucada d’emergència. El sistema funciona de manera automàtica en cas d’accident, i també es pot activar manualment.

L’acord entre la Unió Europea i la indústria de l’automòbil per equipar els vehicles amb la tecnologia “eCall” va néixer el 2005, i contempla que el dispositiu sigui operatiu a partir de l’any 2009. Però segons adverteix un informe de situació presentat per la Comissió Europea, existeix un estancament en el pla d’acció. Encara que a nivell europeu s’han produït avanços significatius, hi ha estats membres que han patit retards en les inversions infraestructurals necessàries. La indústria ha reaccionat davant això retardant fins al 2010 l'any de desplegament del sistema.

La resposta que ha donat la Comissió a aquesta situació és la nova Comunicació, titulada “Reconduir la iniciativa eCall - Pla d'acció”. La Comunicació presenta dues accions cabdals per convertir el sistema “eCall” en una realitat: La primera, als Estats membres se'ls encarreguen mesures clares, amb els seus terminis, per solucionar els problemes jurídics, tècnics i socioeconòmics pendents, i prosseguir amb l'establiment de les infraestructures necessàries. I la segona, es demana a la indústria que confirmi el seu compromís amb “eCall”, i la Comissió es compromet al seu temps a emprendre negociacions amb les associacions de la indústria de l'automòbil per arribar a un acord voluntari que reguli l'equipament dels vehicles amb el sistema.

Segons Viviane Reding, Comissària europea de la Societat de la Informació i Mitjans de comunicació, els Estats membres i la indústria han de tirar endavant el projecte i ajudar a fer les carreteres europees més segures sense més retards.

Està previst que quan estigui completament operatiu “eCall” pugui salvar a la Unió Europea fins a 2.500 vides cada any. I és que gràcies a la localització exacte del sinistre que fa possible el sistema, es reduirà dràsticament el temps de resposta dels serveis d’emergència.


+ info a la web Mola TV i a la web de la Comissió Europea

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Aquest invent em sembla molt útil a nivell de seguretat, però què passarà si comencem a utilitzar-lo per controlar les nostres parelles, fills, amics...? Pot ser una bogeria!

Anònim ha dit...

vaya tonteria!