dijous, 22 de març del 2007

La CE vol donar més protecció als consumidors en línia per potenciar el comerç transfronterer

La Unió Europea compta actualment amb prop de 500 milions de ciutadans, que com a consumidors representen el 58% del producte interior brut de la Unió. Una força econòmica indiscutible. Però el comerç transfronterer encara topa avui dia amb obstacles, sobretot en el camp del comerç en línia. Per exemple, l’any passat, del 27% d’usuaris d’Internet que havien comprat un producte o servei en línia, només el 6% ho havia fet a l’estranger.

Conscient d’aquest retard, la Comissió Europea proposa una nova estratègia per protegir els consumidors i millorar la confiança en el comerç en línia i transfronterer. Per aconseguir-ho, la Comissió planteja intensificar la lluita contra el frau, millorar la legislació i endegar polítiques d’informació i educació.

En el marc del Dia Mundial dels Drets del Consumidor, els Centres Europeus dels Consumidors van organitzar a Europa nombroses accions de sensibilització. Paral·lelament, es va celebrar a Berlín un congrés sobre el comerç electrònic. L’era digital imposa canvis radicals al comprador, al venedor i al legislador.


+ info a la web de Mola TV i a la web de la Comissió Europea